"Ma már az andragógia mint a felnőttek nevelésének és képzésének a tudománya kellő érdeklődésre tarthat számot nemcsak az egyetemi képzés szakemberei körében, hanem azokban az intézményekben is, amelyek a felnőtt egyéneket képezik, továbbképzik, vagy valamely formában a felnőttek személyiségét az edukológia segítségével formálják, alakítják.
A szociálandragógia lényegében új területe az andragógiának. Mind a szakmai, mind pedig a kultúrandragógiának hagyománya van a felnőttek pedagógiája szakterületén.
Az új szakterület társadalmi igényből jött lére.1990 után a gazdasági, társadalmi és a szociális problémák feltorlódása váltotta ki azt az igényt, hogy Szlovákiában kiemelten foglalkozzunk a problémakörrel mind elméleti, mind gyakorlati szinten.
A szociálandragógia koncepcióját a következő alappillérekre helyeztem:
1. Lényegében a szociálandragógia törvényszerűen a felnőttek szociális célcsoportjait vizsgálja. A célcsoportok fejlesztésénél az andragógia két alapvető diszciplínára támaszkodik:
a./ a felnőttek neveléselméletére és gyakorlatára,
b./ az androdidaktikára (a felnőttek didaktikájára).
2. Kiindulva abból, hogy az andragógia Szlovákiában integratív tudomány, ennek alapjai: pszichológia, szociológai, andragógia. Mindenképpen alkalmaznunk kell az ide vonatkozó lélektani aspektusokat, amelyekhez soroljuk a szociális és az aktív szociális tanulást. Ezeket felhasználva az edukológiában megközelíthetjük azokat a társadalmi aspektusokat, amelyek a felnőtt egyént céltudatosan segítik a facilitáció folyamatában.
3. Törvényszerűen vizsgálnunk kell a makro- és mikro célcsoportok szocializációs folyamatát.
4. Végezetül pedig a szociálandragógia tárgyához tartozik az egyén személyiségének fejlesztése és önfejlesztése - a perszonalizációs folyamata és feladata.
Monográfiánk a fenti célokból és aspektusokból indult ki. Lényegében a fenti célok és feladatok teljesítésének vetületében vizsgáljuk és közvetve, illetve közvetlenül fejlesztjük Szlovákiában az andragógia nagyon is fontos szakterületét: a szociálandragógiát mint az andragógia interaktív tudományterületét." (a Szerző)